Åpenhet i Valdres Sparebank
Åpenhetsloven trådte i kraft 1. juli 2022. Loven skal fremme virksomheters respekt for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold, og sikre allmenheten tilgang til informasjon. Valdres Sparebank er underlagt denne loven. Vi ønsker å være en pådriver for bærekraftig utvikling, og støtte opp om internasjonale anerkjente menneskerettigheter.
Loven pålegger virksomhetene en informasjonsplikt og en plikt til blant annet å gjennomføre aktsomhetsvurderinger, både av egen virksomhet og av forretningspartnere.
Styret som øverste organ i forvaltingen av selskapet, er ansvarlig for at pliktene etter åpenhetsloven oppfylles.
Retningslinjer relatert til åpenhetsloven
Valdres Sparebank kan ha påvirkning på menneskerettigheter og anstendig arbeidsforhold i eget selskap, gjennom produktene og tjenestene som leveres til våre kunder, samt i relasjonen til leverandører og forretningspartnere.
Du kan lese mer om våre retningslinjer og vårt arbeid relatert til åpenhetsloven i
vår redegjørelse for aktsomhetsvurderinger etter åpenhetsloven.
Har du spørsmål?
Valdres Sparebank vil svare på eventuelle ytterligere spørsmål knyttet til åpenhetsloven.
Spørsmål kan stilles ved å benytte epost-adressen: post@valdressparebank.no