Flere av våre kunder er ikke registrert med gyldig legitimasjon. Selv om du kanskje har vært kunde hos oss i mange år, og vi kjenner deg godt, er det viktig at du legitimerer deg. 


Hvem gjelder dette?
Bankene er lovpålagt etter hvitvaskingsloven å innhente og kontrollere legitimasjonsdokument i forbindelse med kundeforhold.

Vi må ha oppdatert legitimasjon av alle våre kunder. Uansett om man har vært kunde hos oss i mange år, eller akkurat har startet et kundeforhold hos oss er det viktig at man er legitimert riktig. Alle banker er nå lovpålagt å innhente legitimasjon av sine kunder for at man rett og slett skal være sikker på at «du er du».

Dette betyr at du som kunde må komme innom banken med gyldig legitimasjon.

Gyldig legitimasjon
Vi anbefaler at alle kunder legitimerer seg med pass. Har man ikke pass kan man legitimere seg med annen gyldig legitimasjon som f.eks førerkort (BankID krever pass). Legitimasjonen kan ikke være utgått på dato. Nødpass godtas ikke.
Dersom du har barn som er kunder i banken, er det fint om du tar med deres pass også.


Hvor kan jeg få ordnet dette?
Du kan når som helst i åpningstiden komme innom banken enten Vang, Slidre eller Fagernes
Vi har åpent man-fredag kl.09 – 15.

Jeg bor et annet sted i landet. Hva gjør jeg?
Det finnes et godkjent alternativ til å få scannet passet ditt på, det kalles PUM (Personlig Utlevering Mottakingsbevis) hvor vi får postens hjelp til å få skannet passet. Kontakt oss dersom du bor slik til at du ikke kan komme innom våre avdelinger i Valdres. 

 

Hvor raskt må jeg komme innom?
Vi ønsker at du kommer snarest mulig og innen 01.desember! 

Er du usikker på om du er legitimert fra før eller har spørsmål, så ta kontakt med oss på tlf. 61343600 eller sende oss en e-post til: post@valdressparebank.no